Skip to content

Motokrosa un Enduro riepu TOPS:

Motokrosa un enduro riepas. Kādas izvēlēties? Motokrosa un enduro riepu TOPS. (Papildināts, izlabots, balstoties un riepu testiem):

Tātad- ja gribi visu vasaru braukt ar vienām riepām un neko nemainīt, tad- vienas riepas koncepts vidēji ātriem un ātriem braucējiem- priekšējā riepa motokrosam Dunlop MX52f, aizmugurē Bridgestone X-10. Enduro aizmugurē uz 18 collu riteņa jāliek Bridgestone M102, jo X-10 netiek ražota 18 izmērā. Lēnākiem braucējiem priekšā arī jāliek Bridgestone X-10. Tiem, kuri ir kategoriski pret Dunlop MX52f priekšējās riepas lietošanu (jo tā ir medium cietības riepa, ne visi ar to var tikt galā līkumos) priekšā jāliek Michelin Starcross 5 Soft. Ja arī tā nav pie sirds, tad jāliek Mitas C-19 red, bet tā jāliek 90/90 platumā, lai būtu normāli. 80/100 ir ļoti šauriņa.

 Zemāk linki uz šīm riepām:

Bridgestone X-10 aizmugurējā motokrosa riepa (saite atvērsies jaunā logā):

 http://www.motospeci.lv/bridgestone-battlecross-x10-11090-19-62m-krosa-motocikla-riepa/

Dunlop Geomax MX52f priekšējā motokrosa riepa (saite atvērsies jaunā logā):

http://www.motospeci.lv/dunlop-geomax-mx52-80100-21-51m-motokrosa-motocikla-riepa/

Mitas C-19 Red 90/90R21 priekšējā motokrosa riepa (saite atvērsies jaunā logā):

http://www.motospeci.lv/mitas-red-9090-21-krosa-motocikla-riepa/

Bridgestone X-10 priekšējā motokrosa riepa (saite atvērsies jaunā logā):

http://www.motospeci.lv/bridgestone-battlecross-x10-80-100-21-51m-krosa-motocikla-riepa/

MIchelin Starcross 5 Soft priekšējā motokrosa riepa (saite atvērsies jaunā logā):

http://www.motospeci.lv/michelin-starcross-5-80-100-21-soft-motokrosa-motocikla-riepa/

Turpinājumā šo un citu motokrosa un enduro riepu darbības detalizētāks apraksts un pielietojuma iespējas pēc testu pieredzes:

1. Priekšai, jebkuros apstākļos, tai skaitā mīkstās smiltīs (pie Leona, Jūrkalnē) priekšā: Dunlop MX52f, lai arī cik tas neliktos dīvaini ( šī ir medium cietības riepa, patiesībā). Lēnākiem braucējiem, kuriem patīk smiltīs stūrēt, nevis sērfot, var droši likt priekšā Bridgestone X10- vidēja un lēnāka ātruma braucēji par šo riepu parasti ir sajūsmā. Ātrākiem varētu nepatikt tas, ka viņa diezgan stipri mēdz ieķerties špūrēs lielā ātrumā un izbraukt no tām ļoti asi, bez sērfošanas (izslīdēšanas). Dunlop MX52f arī mazāk iegrimst līkumos smiltīs. Variants nr.2- Michelin Starcross 5 Soft 90/100 platumā, riepa braucama visas vasaras garumā pa visām Latvijas trasēm.

Dunlop MX3Sf priekšējā riepa nav  diez ko forša, kaut arī ir ļoti populāra Latvijā.

Pirelli Scorpion MS32 priekšējā savulaik, gadus 15 atpakaļ bija īsts bums, tā savu popularitāti saglabājusi līdz mūsdienām, galvenokārt pateicoties braucēju tēviem, kuri to atceras kā labu un pašiem braucējiem, kuri neuzdrošinās neko citu pamēģināt. Daudzi mūsdienu riepu ražotāji kopē šīs riepas protektoru. Labākā no kopijām, precīzi sakot, labāka pat par oriģinālu ir Mitas C-19 red (cietākā). Tā jāliek 90/90 platuma izmērā, jo 80 ir nedabīgi šauriņa. Enduro gadījumos pa mežu ieteicamāka green šīs riepas gumijas sastāva versija, lēnāk dilst. Scorpion un C-19 labas universālas riepas. C-19 turas labāk un dilst mazāk, kaut arī protektors gandrīz identisks.

Aizmugurē, smiltīs, protams,  “kaplis”. Izturīgākais un platākais- Dunlop MX11. Vēl ļoti labi brauc Pirelli Scorpion kaplis, bet arī ļoti ātri apdilst apaļīgas maliņas, kas gan riepas veiktspēju faktiski neietekmē. Pirelli arī ļoti labi turas līkumos ne tikai smilšu trasēs. Pat dubļos tā ir laba. Vēl nodilumizturīga ir Michelin kaplis, bet ārpus smilšu trases nebūs līkumos tik laba. Mitas smilšu riepa “kaplis” arī ir okei. Budžeta variants- Maxxis. Un ļoti universāla ir Bridgestone X10 kapļa riepas hibrīds- der arī parastām trasēm ļoti labi. Garākas pumpas kā citiem kapļiem.  No parastajām riepām- Michelin Starcross 5 Soft 110 platumā, ir ok. Pakaļējai riepai smiltīs nav lielas nozīmes turēšanās un līkumu ziņā. Paātrinājums, protams, vislabāks ar kapli. Priekšai neieteiktu Dunlop MX3Sf, kā arī ne priekšējo MX11- tā brauc kā pa sliedi, bet ķeras līkumos, grūti pat stūri pagriezt, kā arī neripo pāri mīkstām smiltīm, bet grimst tajās un ieķeras līkumos.
2. Vidēji cietā trasē vasarā (Siguldā) priekšā Dunlop MX52f. Otrajā vietā Michelin Starcross 5 medium, aizmugurē arī.  Joprojām super labi (vislabāk) turas pie zemes līkumos un paātrinās Bridgestone X10. Vienlīdz labi priekšā var izmantot arī citas vidējas cietības riepas Bridgestone X30, abas 80 platumā.
3. Vidēji mīkstā trasē (Elkšņos, kad nav izkaltis): Priekšā: Dunlop MX52f, Bridgestone X30, abas 80 platumā, vai Michelin Starcross 5 Medium. Aizmugurē Michelin S12XC zvērīgi turas, bet gribētos, lai nedaudz izslīd, tādā ziņā Michelin Starcross 5 Soft ir super, vienīgi, ka pēc 6-10 stundām sāk trūkt nost pumpas  reāli skumji. Bridgestone x-10 atkal ir labākā riepa aizmugurei Elkšņos.
4. Dubļos (Madonā un Elkšņos pavasarī): Priekšā Michelin Starcross 5 soft, 90 platumā, ja patīk braukt dubļiem pa virsu, Bridgestone X10, ja patīk stūrēt neslīdot. Aizmugurē Gibson 120 platumā bija ļoti ok, bet pumpas pakaļējam Gibsonam notrūka pie pirmās nopietnākās gāzītes. Ar vājāku motoru ok, turas. Labi turas Michelin Starcross 5 Soft aizmugurē, bet salīdzinoši ātri apdilst apaļa tā riepa. Ķepīgos dubļos ir tā vieta, kur lietot Bridgestone X10, Dunlop MX11f priekšējās riepas. Aizmugurē joprojām spīdoši turas un brauc uz priekšu Bridgestone X-10.
Vienas riepas koncepts vasarai pierīgas reģionā… Priekšā: Dunlop MX52f. Aizmugurē pirmajā vietā Bridgestone X-10. Otrajā vietā priekšai Michelin Starcross 5 Soft 80 platumā (visnodilumizturīgākā, bet pie zemes turas švakāk, nekā MX52f). Vietām paslīdēs cietākā segumā vasaras vidū, bet pumpas neplīsīs un pietiks visai vasarai…. Vislabāk pie zemes un līkumos turas medium- Dunlop MX52f, Bridgestone X30, abas 80 platumā. Lānajiem braucējiem arī priekšā jāliek Bridgestone X-10. Dilšanas ziņā Dunlop un Bridgestone priekšā apdilst ātrāk.

5. Pa akmeņiem (enduro) Mitas C-21 red “Stone King”, 90 platumā. Der arī citur, bet tik ļoti turas pie zemes, ka stūrēt ir nepierasti grūtāk. Neder pa ķepīgiem dubļiem, jo aplīp un netīrās, ķepīgos dubļos jālieto mīkstās riepas. Cilvēkiem ar specifisku vēlmi pēc mega saķeres varētu patikt arī mīkstās trasēs, smiltīs. Lietojot Bridgestone X-10 aizmugurējo riepu cietās vai akmeņainās trasēs pumpas lūst. 

 

Īsumā:
Visizturīgākā riepa aizmugurei (maz dilst, pumpas nelūzt) Michelin Starcross 5 Medium
Visagresīvākā riepa vidēji mīkstā trasē (turas pie zemes vislabāk, neslīd) Michelin S12XC bet ap 15-20 stundām sāk lūzt pumpas. Mazāk kā Soft, bet tomēr…
Labākā priekšējā riepa price/ performance ziņā (akcents uz cenu) Mitas C-19 red 90 platumā. Otrajā vietā Michelin Starcross 5 Soft 80 platumā,dārgāka, bet nedilst. (sevišķi mīkstās smiltīs jālieto 90 platumā). Trešajā vietā Mitas C-19 green- nedilst, var teikt, vispār, bet turas līkumos švakāk, nekā red.

Vislabākā priekšējā riepa neslīdēšanas ziņā gandrīz pa visiem segumiem,izņemot dubļus- Dunlop MX52f, bet ātri apdilst apaļīga.
Mitas C-21 nav izmantojama motokrosam, jo brauc kā pa sliedi, stūres pagriešana prasa spēku  Labi der endūristiem pa klintīm.  Līdzīgi uzvedas Dunlop MX11 smiltīs (grūti pagriezt stūri). Tā gan ir laba ķepīgos dubļos, bet tā kā tā neder citur, tad laikam nebūs vērts to pieminēt, MX11 ir arī ļoti zema, uzliekot to, nāksies regulēt dakšas štokus augstāk.

Vēl ļoti laba endūristiskai stila braukāšanai ir Dunlop AT81f (ciets, izturīgs karkass, labi brauca dubļiem pa virsu- nobraucu Kalpaka kausa endurokrosā visiem jauniešiem pa priekšu ar šo riepu priekšā un Michelin Starcross 5 soft aizmugurē! 🙂 )

Atjaunināts: 

Uz doto brīdi labākā priekšējā riepa ir Dunlop MX33. Tā ir nākošā riepa, kas seko pēc MX3S, taču tai ir pilnībā cits gumijas sastāvs – cietāks. Dunlop MX33 ir riepa, kura visagresīvāk turas līkumos, tajā pašā laikā nedaudz izslīd – nav kā, piemēram, Bridgestone X10, kura ieķerās un neslīd vispār. Līdz ar to, Dunlop MX33 uz doto brīdi ir labākā riepa vidēji stingrai trasei. Trasē (Ābeļdārzā) salīdzinoši grūtāk stūrēt, kā ir ar Dunlop MX52, jo šī riepa ķerās smiltīs. Sākotnēji likās, ka Dunlop MX33 būs līdzīga kā tās priekštecis MX3S, kas smiltīs tomēr pārāk stingri ķerās. Taču man patīk, kad brauc pāri smiltīm, tāpēc vidēji cietās smiltīs braucu ar MX52.


Turpinājums sekos…… riepu tops tiek regulāri atjaunināts, balstoties uz riepu testiem.