Šobrīd motospeci.lv motoservisā, dēļ lielās noslogotības, tiek veikta apkope tikai motokrosa un enduro motociklu amortizatoriem. Izņēmuma kārtā taisām arī apkopi Adventure tipa motocikliem, kā arī klientiem, kuri ir taisījuši amortizatorus pie mums jau iepriekš.
Motociklu apkope un remonts sevī iekļauj blīvslēgu maiņu, eļļas maiņu, kā arī dakšas slīdbukšu maiņu, ja tas ir nepieciešams. Pārsvarā rezerves daļas populārākajiem motociklu amortizatoriem un dakšām ir uz vietas servisā. Motocikla amortizatoru apkopes termiņš parasti ir līdz nedēļai. Tā kā pārsvarā mēs remontējam sporta motociklu, motokrosa un enduro amortizatorus, tad visi jau ir pieraduši, ka amortizatorus mēs apkalpojam un remontējam noņemtus no motocikla – izņemti dakšas štoki vai noņemts aizmugurējais amortizators. Vēlams, lai tie būtu nomazgāti, nevis smilšaini un dubļaini.
Sporta motociklu amortizatora apkopē izmantojam tikai japāņu NOK blīvslēgus, kuri ir labākie. Slīdbukses pārsvarā izmantojam tikai oriģinālās nevis aftermārketa, vai arī Innteck slīdbukses, kuras ir tikpat kvalitatīvas kā oriģinālās, varbūt pat nedaudz slīdīgākas. Motociklu amortizatoru apkopē un remontā neizmantojam neizmantojam ķīniešu slīdbukses un blīvslēgus, lai arī kādos iepakojumos tie tiktu iepakoti, un lai arī kā tie tiktu nosaukti.
Moto amortizatoru apkopei cenas gan darbam un izejmateriāliem ir sekojošas:
Aizmugurējā amortizatora apkope – nomainīt eļļu un gāzi, cena 50,00 Eur, ja amortizators ir noņemts un nomazgāts. Pilnā amortizatora apkopes cena kopā ar detaļām 100,00 Eur – eļļas un gāzes maiņa, blīvslēgu un bukses maiņa, saļņika bloku maiņu, nemainot amortizatora šaibojumu.
Priekšējo dakšu pilnā apkopes cena kopā ar detaļām 100,00 Eur – blīvslēgi NOK, putekļusargi, eļļas maiņa gan iekšējā, gan ārējā hidraulikas sistēmā, kā arī tiek nomainīts dakšas apakšējais slaideris, jo tajā mēdz iekšā sakrāties smiltis, tāpēc tas tiek mainīts vienmēr krosa un enduro motocikliem
Starp citu, tikai eļļas maiņa nav pareiza, eļļa ir jāmaina tad, kad tiek veikta pilnā apkope ar blīvslēgu un putekļusargu maiņu. Parasti, ja dakša ir motokrosā kalpojusi 30 – 50 stundas, enduro kalpo vairāk, tikai tad tiek veikta pilnā dakšas apkope ar visu eļļas un blīvslēgu un putekļusargu maiņu. Ja dakša ir sākusi tecēt, tad bieži vien apakšējais teflona slaideris ir pilns ar smiltīm un tās smiltis iegraužas iekšā teflonā, un nevar dabūt ārā. Šajā situācija būtu jānomaina vismaz apakšējā bukse pie 50 stundām, maksimums pie 100 stundām, un tad var rēķināties ar 115,00 eur par dakšas remontu.
Slīdbukses dakšai parasti maksā no 6,00 – 20,00 Eur par gabalu, blīvslēgi un putekļsargi no 8,00 – 30,00 Eur par gabalu, atkarībā no dakšas tipa, diametra, ražotāja utt. Dakšu eļļas maksā no 5,00 – 20,00 Eur par litru. Aizmugurējā amortizatoru eļļas maksā no 10,00 – 30,00 Eur par litru atkarībā no ražotāja.
Dakšas slīdbukses, Innteck firmas ražojums, praktiski visām dakšām 47mm, 48mm, 49mm, maksā vidēji 10,00 Eur gabalā.
Piemēram, Suzuki RMZ 450 2011. gada priekšējās dakšas pilnā apkope ar blīvslēgu eļļas maiņu, kā arī slīdbukšu maiņa, viss kopā sanāk kopā ar kvalitatīviem NOK (tas pats ražotājs, kura blīvslēgi dakšā ir jaunam motociklam) saļņikiem un Innteck slīdbuksēm, kuras arī ir kvalitatīvas, kā arī Motorex, Valvoline vai Ipone dakšu eļļu, sanāk kopsummā ar darbu, materiāliem un izejvielām 130,00 Eur ar PVN. Šim pašam motociklam aizmugurējā amortizatora pilns remonts maksā – 100, 00 Eur kopā ar detaļām. Bieži vien braucēji uzdod jautājumu “cik maksā, teiksim, aizmugurējā amortizatora apkope?” Bet paši neprecizē, ko viņi domā ar “apkopi”. Tā var būt eļļas maiņa, gāzes spiediena atjaunošana, tekošas bukses nomaiņa, gala gultņa maiņa. Tāpēc- visu pēc kārtas! Piepūst gāzi līdz vajadzīgajam spiedienam- piecītis. Eļļas maiņa, atkarībā no eļļas, eļļa maksā 7-18 Eur, atkarībā no ražotāja. Maiņa un vakuumizēšana- 25 Eur. Ja jāmaina blīvslēgs, labāk uzreiz nomainīt visu blīvslēgu bloku, nevis ekonomēt 20 Eur, nomainot tikai pašu manžeti. Bloks- 25-45 Eur, atkarībā no amortizatora, tikai blīvslēgs 7 Eur. Saprati? Skaidrs, ka nesaprati, tāpēc pilns krosa motocikla amortizatora remonts, ar jaunu blīvslēgu bloku, eļļu, gāzi, vakuumizēšanu, viss čotka, no questions asked, maksā 100,00 Eur. Ja vajag pāršaibot noteiktām braukšanas prasībām, tas papildus maksā 50,00 Eur. Ja tikai pamainīt, teiksim, nedaudz stingrāku atpakaļgaitu, tad tie ir nieka 10,00 Eur.
PIEZĪME: Šajā katalogā ir atzīmētas tikai populārākās moto rezerves daļas, kuras pie mums pērk ikdienā.
Ja vajag kādu rezerves daļu, kura nav katalogā, kurai nav bildes vai cenas, tad tālāk nemeklējiet- šajā katalogā ir ievadītas tikai populārākās moto rezerves daļas, kuras pie mums pērk ikdienā! Tātad- ja nav bildes, cenas vai rezerves daļas kā tādas, ņemiet un piezvaniet mūsu operatoriem uz mūsu moto rezerves daļu noliktavu, un jums uzreiz tiks sniegta izsmeļoša atbilde par visām detaļu cenām, kuras mums ir uz vietas, vai arī ir pasūtamas!
Mūsu moto rezerves daļu veikala un noliktavas tālruņi – 28870004, 28800060, 67272626, 67290447. Rīgā atrodamies Matīsa ielā 123, tas ir Matīsa/ Vagonu ielu stūris, tieši pretī Russo- Balt piekabju veikalam.
Ja auto vajag detaļu nomainīt vai arī veikt auto diagnostiku vai remontu, zvaniet un pierakstieties uz mūsu autoservisu, kurā strādā ļoti labi meistari un mūsu autoservisa tālruņa numurs ir 28870001. Autoserviss atrodas Aizvaru ielā 31, tā ir neliela ieliņa netālu aiz Deglava tilta, ja brauc no centra, jāpārbrauc pāri Nīcgales ielai, tad pēc automazgātavas jāgriež iekšā pa labi, pretī oranžajai baznīcai, kādus 100 metrus pirms Dārzciema/ Deglava ielas krustojuma.
Sīkāk par darba laikiem un kā mūs atrast – kartes un tā, šajā linkā: http://www.motospeci.lv/motospeci-kontakti-ka-atrast/ (saite atvērsies jaunā logā).
Vairāk moto ķiveres skaties šeit: http://www.motokiveres.lv/ (saite atvērsies jaunā logā).
Moto riepas: http://www.moto-riepas.lv/ (saite atvērsies jaunā logā).
Auto rezerves daļas un akumulatori, akcijas cenas: http://www.autospeci.lv/ (saite atvērsies jaunā logā).
Auto rezerves daļas lētāk: www.yr.lv (saite atvērsies jaunā logā).
Kā saremontēt “neremontējamo” BMW K1200 amortizatoru!